Löysin muutama kuukausi sitten pitsaohjeen, joka ei vaadi kaulimista. Tätä onkin tullut tehty todella monesti sen jälkeen. Ohje oli karppipitsan nimellä jollain nettisivulla. Itse en karppaa. Personal trainerin ja ravinto-ohjaajan koulutukset käytyäni olen tajunnut, kuinka vaarallisesti yleensä kyseistä diettiä/elämäntapaa toteuttavat. En kannata karppausta, mutta jos sen mukaan haluaa ruokailla, tulisi ehdottomasti konsultoida ruokavaliossaan esim. ravitsemusterapeuttia tai personal trainerin koulutuksen saanutta henkilöä. Etenkin vitamiinien, nesteen ja kuidun saantiin sekä rasvan laatuun ja määrään tulisi kiinnittää huomiota, jos haluaa karpata järkevästi. No, diettipaasaukset sikseen ja ohjeeseen:
Karppipitsa
pellillinen
250g maustamatonta rahkaa
2 munaa
3rkl ruisjauhoja
4rkl vehnälesettä
150g juustoa (meillä valio polar 5%)
1tl leivinjauhetta
- raasta juusto
- sekoita kaikki aineet
- paista 200 asteisen uunin keskitasolla 10min, täytä (esim. tomaattisoseelle, tonnikalalla, katkaravuilla, ananaksilla ja oliiveilla), mausta (esim. sitruunapippurilla, valkosipulijauheella ja pitsamausteella)
- laita uuniin, jotta täytteet lämpenevät (meillä 200 astetta noin 10min)
Pitsamme












Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.